Driftsstatus og nyheder

Driftsstatus fra Fiberby

Se detaljeret information på: http://fiberby.dk/hjaelp/driftstatus/

Nyheder fra teleudvalget

13. jan. 2019 / Teleudvalget indkalder til ordinært bestyrelsesmøde i Telelauget Hvidested. Mødet afholdes d. 21. feb. 2109, kl. 19.30 - 20.30 i bestyrelseslokalet Sigersted (kælderen, indgang fra gården). Alle er velkommen. Se indkaldelsen her og orientering om indsendelse af forslag her

2. jan. 2019 / GPDR info: Vær opmærksom på, at Vi opbevarer data med navn, adresse og mail for at kunne komme i forbindelse med folk i forbindelse med vores arbejde med netværket.

16. feb. 2018 | Så er den endelige dagsorden klar. Se den her

15. januar 2018 | Teleudvalget indkalder hermed til ordinært bestyrelsesmøde i Telelauget Hvidested. Mødet finder sted: Onsdag 21. feb. 2018 kl. 19.30 - 21.00 i Sigersteds bestyrelseslokale, Sigerstedsgade 7 kld. (i gården).

19. marts 2017 | Mandag 20. marts 2017 ml. kl. 10-12 vil der være udfald på netværket, da vi skal udskifte lynafledende skinner.

12. marts 2017 | Så fik vi afholdt ordinært bestyrelsesmøde (28. feb. 2017). Ref og beretning er lagt op nu. Regnskab og budget er ligeledes lagt op. Se også endelig dagsorden her.

29. januar 2017 | Vi afholder ordinært bestyrelsesmøde 28. feb. 2017. Har du et forslag, der skal med, så kan du sende det til os på teleudvalget@hvidested.dk

14. juni 2016 | Husk at tilmelde dig til Fiberby inden 19. juni 2016, så slipper du for oprettelsesgebyret.
https://tilmeld.fiberby.dk/

4. juni 2016 | Husk at læse det omdelte brev fra Fiberby. Her står, hvordan du bliver tilsluttet. Har du spørgsmål til Fiberby kan du kontakte dem her fiberby.dk / tlf. 33 23 00 99

31. maj 2016 | KÆRE ALLE
SÅ ER VI PÅ DET NYE NET :-)
Alt er i dag gået som planlagt, og Fiberby har nu overtaget driften af nettet. I det omdelte brev har der desværre indsneget sig en fejl omkring prisen. Prisen for netforbindelse er 115 kr. pr. måned og ikke 100 kr. pr. måned.

25. maj 2016 | Vi nærmer os omlægningen til Fiberby. I den forbindelse vil der være kortvarige udfald på nettet den 31. maj 2016 mellem ca. 8 - 16

20. maj 2016 | VIGTIGT: Husk at telefoncentralen nedlægges pr. 31. maj 2016. Læs mere her, hvis du har en nuværende fastnet telefon.

19. maj 2016 | Nu varer det ikke længe før vi får ny netværks-udbyder. Husk at hvis du har fastnet telefoni og ønsker at skifte til IP-telefoni, så refunderer vi udgiften til ip-boksen (max 530 kr. inkl. ekspedition og fragt).

9. apr. 2016 | Hvis der er nogen der ønsker at bevare fastnettelefoni løsningen, kan man f.eks. tage fat i TDC. http://privat.tdc.dk/telefoni/fastnet/fastnet/

13. marts 2016 | Vigtig orientering: Vi skifter vores internetudbyder til Fiberby med udgangen af maj 2016. Selve skiftet til Fiberby sker i slutningen af maj 2016, da vi har opsagt aftalen med Cirque pr. 31. maj 2016. Fiberby tilbyder internet med en højere hastighed til en bedre pris til alle beboere i  andelsboligforeningerne. Prisen bliver 115 kr. for en 100/100 MB forbindelse, og Fiberby har lovet at denne forbindelse inden for kort tid bliver opgraderet til 200/200 MB forbindelse til samme pris. Der bliver kun den ene "pakke", dvs. alle får samme kvalitet og pris. Vi vil løbende orientere om tilslutningen til Fiberby og aflevere de papirer, du skal bruge for tilslutte dig Fiberby i stedet for Cirque.Nedlæggelse af telefoncentral.

Vi er efterhånden ganske få beboere, der benytter fastnettelefon., Dderfor har bestyrelsen for Telelauget Hvidested besluttet at nedlægge telefoncentralen. Det betyder, at du fra 31. maj 2016 ikke længere kan bruge din fastnettelefon, som du har abonnement til gennem Cirque.

Hvis du ikke ønsker at være uden fastnettelefon, kan du i stedet få en ip-telefon. En ip-telefon er også en telefon, der er tilsluttet via kabel til et stik i væggen. Forskellen mellem de to kabeltilsluttede telefoner er, at fastnettelefonen er koblet til telefonnettet, mens ip-telefonen er koblet til internettet gennem en ip-boks, som skal have strøm. En ip-boks koster ca. 450 kr. Telelauget Hvidested og Fiberby har aftalt, at vi i fællesskab betaler for ip-boksen, hvis og kun, hvis du har fastnettelefon hos Cirque pr. 1. marts 2016.

Du skal selv gøre følgende, hvis du gerne vil beholde en telefon, der er tilsluttet via kabel.

  1. Købe en ip-telefon hos en ip-telefonudbyder og fortælle, at du vil overføre dit nummer og opsige dit abonnement hos Cirque i den forbindelse. Gør dette så hurtigt som muligt, for der kan godt være en måneds ekspeditionstid.

  2. Bede om at få en specifikation af ip-boksens pris, så Telelauget Hvidested og Fiberby kan refundere dit udlæg.

  3. Sende en kopi af din betaling af ip-boksen til teleudvalget@hvidested.dk med en angivelse af din banks registrerings- og kontonummer.

Vær opmærksom på, at det er nødvendigt at have en internetopkobling for at få ip-telefoni. Hvis du på nuværende tidspunkt, kun har fastnettelefonabonnement hos Cirque - og altså ingen internetforbindelse, kan du kontakte os på mail teleudvalget@hvidested.dk, så fortæller vi hvilke løsningsmuligheder, der er i stedet.

Der er flere udbydere af ip-telefoni - vi har ingen anbefalinger af, hvem der er bedst, så det er dit valg. Vi har fundet nogle eksempler på ip-telefon udbydere, hvor du kan læse mere:

www.fonet.dk | www.bolignet.dk | www.tellio.dk | www.mifon.dk

6. marts 2016 | Så kom der referater og regnskaber m.m. fra Telelaugets ordinære bestyrelsesmøde op på siden her.

5. feb. 2016 | Husk at indsende evt. forslag til vores ordinære bestyrelsesmøde inden 8. feb. 2016. Det ordinære bestyrelsesmøde afholdes d. 23. feb. 2016. Se indkaldelse her

6. jan. 2016 | Rigtig godt nytår til alle. Husk at hvis I oplever ustabilitet på netværket, så tag fat i Cirque. Tlf. 7022 0304

14. nov. 2015 | Cirque har fredag d. 13. nov. 2015 omlagt deres netværk. I den forbindelse har der været nogle udfald på forbindelsen. De arbejder på sagen. Husk at skriv/ring til dem, hvis I ikke kan komme på. Tlf: 7022 0304

11. aug. 2015 | Netværket skulle gerne køre problemfrit efter et forår netværksproblemer. Hvis I oplever problemer, så kontakt endelig Cirque, så de kan holdes løbende orienteret.

23. april 2015 | Teleudvalget er i dialog med Cirque omkring de problemer der i noget tid har været  for nogle brugere på netværket, og der arbejdes i denne periode på at teste netværket, så vi kan få løst de problemer der er.

23. april 2015 | Der har været nedbrud på dele af netværket i dag, da en af vores switche stod af, men det skulle være oppe at køre igen.

29. marts 2015 | 8.00 Der er udfald på vores netforbindelse. Cirque er underrettet og der arbejdes på sagen. Løst kl. 11.30.

7. marts 2015 | Så er regnskab 2014 og budget 15/16 også lagt op. Se dem her

2. marts 2015 | Så fik vi afholdt ordinært bestyrelsesmøde (23. feb. 2015). Se referat her. Regnskab og budgetter bliver også snart lagt op.

24. februar 2015 | 8-16 Vi får udskiftet stik på vores fiberforbindelser. Dette kan medføre kortere afbrydelser på internetforbindelsen.

27. jan. 2015 | Vi afholder ordinært bestyrelsesmøde d. 23. feb. 2015. Se indkaldelsen her. Har du forslag, skal disse sendes senest d. 9. feb. 2015.

20. jan. 2015 | Cirque informerer om nye åbningstider i support: Mandag til torsdag fra 8-22 | Fredag fra 8-20 | Lørdag fra 10-16 | Søndag Lukket. Ved nedbrud på udstyr eller fiber/teleforbindelserne Kontakt venligst vagttelefonen på: 8818 0800

13. januar 2015 | Husk at du kan tjekke driftstatus på Cirques hjemmeside her

12. januar 2015 | Husk at skrive eller ringe direkte til Cirque, hvis du oplever problemer eller har spørgsmål vedr. netværket.

12. januar 2015 | Godt nytår til alle. Vi har nu fastlagt møderne i 2015 og herunder dato for vores kommende ordinære bestyrelsesmøde, som bliver: Mandag d. 23. feb. 2015 / kl. 19.30.

11. august 2014 | Der arbejdes stadig på at løse problemet. I morgen vil teknikeren derfor skifte en switch.

6. august 2014 | Der er meldinger fra brugere om at der er udfald på nettet. Cirque er i gang med at undersøge problemet, og har bla. været ude at teste netværket i dag. De fortsætter arbejdet i morgen, da problemet endnu ikke er løst.

2. marts 2014 | Så fik vi afholdt ordinært bestyrelsesmøde. Referat, regnskab og budget er lagt op på siden her. Der er også direkte links her:

Årsregnskab
Budget

Referat & Beretning

28. jan. 2014 | Teleudvalget indkalder hermed emner eller forslag til behandling på det årlige ordinære bestyrelsesmøde i Telelauget Hvidested. Det ordinære bestyrelsesmøde afholdes d. 18. februar 2014 for de to bestyrelser og Teleudvalget. Det er et åbent møde og alle medlemmer fra A/B Sigersted og A/B Skjalm Hvide er velkomne til at deltage på mødet. Emner eller forslag til dagsordenen bedes fremsendt til teleudvalget@hvidested.dk senest: Mandag d. 3. februar 2014.

22. november 2013 | Husk at du skal tilmelde dig hos Cirque, hvis du fortsat vil beholde dit internet via vores nye udbyder. Du skal udfylde den  tilmeldingsblanket, som tidligere er blevet omdelt. Hvis du ikke har den, skal du ringe til Cirque på tlf. 7022 0304. Hvis du ikke tilmelder dig inden 1. dec. 2013 vil du ikke længere have internetforbindelse.

18. oktober 2013 | Husk at du skal tilmelde dig hos Cirque, hvis du fortsat vil beholde dit internet via vores nye udbyder. Du skal udfylde den  tilmeldingsblanket, som tidligere er blevet omdelt. Hvis du ikke har den, skal du ringe til Cirque på tlf. 7022 0304.

7. oktober 2013 | 17.40 Vi er nu overgået til Cirque som internetudbyder. Har du spørgsmål i forbindelse med din internetforbindelse, skal du derfor fremover kontakte Cirque. Deres telefonnummer er 7022 0304.

7. oktober 2013 | 17.36 Cirque har nu overtaget driften af netværket. Der er i den forbindelse konstateret ustabilitet på netværket og Cirque arbejder på sagen.

2. oktober 2013 | I forbindelse med overgang til ny leverandør, bliver netværket omkonfigureret i dag. Der vil forekomme periodiske afbrydelser af internetforbindelsen. 

24. september 2013 | Der er nu delt tilmeldingsblanketter rundt til alle andelshavere. Hvis du ønsker at tilmelde dig til internet via Cirque, skal du udfylde blanketten hurtigst muligt og returnere den til Cirque i den frankeret svarkuvert.

Tegner du en ny aftale med Cirque, vil der IKKE være behov for at komme ind i lejlighederne.

Vi glæder os til at få adgang til de nye hurtige forbindelser.

Har du mistet din tilmeldingsblanket, kan du kontakte Cirque på 7022 0304

19. juli 2013 | Vi har netop indgået aftale med Cirque som ny internetleverandør. 

Dette sker for fremover at kunne levere den bedst mulige internetforbindelse til de lavest mulige priser.

Når vi overgår til den nye leverandør opsiges samtlige nuværende kontrakter, og nye indgåes direkte med leverandøren. Overgangen sker senest 1. november, og der kommer mere information når den tid nærmer sig.

Fremover kan man vælge mellem tre forskellige internetforbindelser alt efter ens behov.  

  • Cirque Bredbånd 12Mb/12Mb til 100 kr per måned
  • Cirque Express 50Mb/50Mb til 120 kr per måned 
  • Cirque Express 100Mb/100Mb til 210 kr per måned

Alle hastigheder er garanterede hastigheder, og ikke som nu en delt forbindelse.  

Vi har i forvejen haft et langvarigt samarbejde med Cirque på vores telefoniløsning, og ser frem til at udvide samarbejdet.